V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


Pop Art

Pop Art
vyprodáno
Internetová cena: 583,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 729,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky
Vazba: tvrdá
Počet stran: 240
Formát: 24 x 31,6 cm
ISBN/EAN: 9783836520096
Nakladatel: Taschen
Rok vydání: 2015
Edice: Styly a hnutí / Výtvarné umění

Less a distinct style than the concrete expression of being in a particular era, Pop art began as a revolt against mainstream approaches to art and culture and evolved into a wholesale interrogation of modern society, consumer culture, and the role of the artist and artwork.

The movement’s primary provocation was to defy ideas of the artistic canon or “originality” by integrating mass market imagery into their works. Whether advertising slogans, famed Hollywood faces, comic-strip-style characters, or the packaging of consumer products, the likes of Robert Rauschenberg, Claes Oldenburg, Andy Warhol, and Roy Lichtenstein knowingly reproduced mundane, everyday images from popular culture.

At the same time, Pop art reduced the role of the individual and challenged the notion of originality by deploying mass production techniques such as screen printing. Like a hall of mirrors, the resulting works came to interrogate both the ideas and desires of contemporary culture, and its state of simulacra, whereby images, substitutes, and representations come to define the experience of “reality.”

In this book, Tilman Osterwold explores the styles, sources, and stars of the Pop Art phenomenon. From Lichtenstein’s comic-book aesthetics to Warhol’s images of Marilyn, it explores how a movement that interrogated the icons of its time came to produce icons of its own.

The author

Tilman Osterwold studied art history, archaeology, philosophy, and psychology, obtaining his PhD in art history in 1969. After teaching at university for many years, he was director of the Württembergischer Kunstverein from 1973 to 1993. He has organized numerous exhibitions and published widely on the subject of 20th century art and culture.

Ukázky z knihy (pro zvětšení klikněte)

ukázka z knihy č.1 ukázka z knihy č.2 ukázka z knihy č.3 ukázka z knihy č.4 ukázka z knihy č.5 ukázka z knihy č.6

 

Další knihy od tohoto autora

Pop Art (bazar)

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

V distribuci

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy