V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


Vážení zákazníci,

objednávky vytvořené nebo uhrazené v období 20. 12. – 5. 1. budou zpracovány 6. 1. Děkujeme za pochopení.

The Monocle Book of the Nordics: An exploration of design, business, food & fashion

The Monocle Book of the Nordics: An exploration of design, business, food & fashion
vyprodáno
Internetová cena: 1 312,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 1 640,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky
Vazba: pevná
Počet stran: 240
Formát: 22,5 x 30 cm
ISBN/EAN: 9780500971215
Nakladatel: Thames & Hudson
Rok vydání: 2022
Edice: Jiné / Turističtí průvodci

Monocle’s latest book is a celebration of the Nordic region, with some surprises, quirks and – maybe – a sauna or two along the way. Monocle’s journalists, editors and photographers have returned time and again to all corners of northern Europe for insights, inspiration and ideas for living better.

This book isn’t about hammering the overhyped hygge trend or fussing over foamy food. Much the opposite – it’s about a shared but distinct set of values that have helped varied nations excel in quiet diplomacy, thoughtful design and reasoned debate. Monocle looks beyond the clichés and uncovers the folks, firms and stories that help the region rank highly for everything in everything from art and architecture to eating well.

Far from lumping these different nations together, the Monocle team will highlight the people, places and products that show the Nordics in all their nuances: lessons we can all learn from makers in Norway’s high north or retailers reaching higher in Reykjavík; the firms building bridges in Denmark or selling Swedish soft power abroad.

The world can learn a lot from our knowing northern neighbours – and The Monocle Book of the Nordics is the ideal place to start.

Book Description

Monocle heads north in this exploration of Nordic design, business, food and fashion

About the Author

Monocle is a global affairs and lifestyle magazine, 24-hour radio station, website, retailer and media brand. Tyler Brûlé was its founder, and is now its editor-in-chief.

Andrew Tuck is Editor of Monocle magazine.

Joe Pickard is the Books Editor of Monocle.

ukkázka z knihy #1 ukkázka z knihy #2 ukkázka z knihy #3 ukkázka z knihy #4 ukkázka z knihy #5 ukkázka z knihy #6 ukkázka z knihy #7 ukkázka z knihy #8 ukkázka z knihy #9 ukkázka z knihy #10

 

Další knihy od tohoto autora

Spain: The Monocle Handbook

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: