V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


Mid-Century Ads: Advertising from the Mad Men Era

 American print advertising in the 50s and 60s

Mid-Century Ads: Advertising from the Mad Men Era
vyprodáno
Internetová cena: 999,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 1 249,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky, francouzsky, německy
Vazba: tvrdá (2 knihy v kazetě)
Počet stran: 720
Formát: 24 x 33,6 cm
ISBN/EAN: 9783836528344
Nakladatel: Taschen
Odkaz na stránky nakladatele: http://www.taschen.com/pages/en/catalogue/popculture/all/04461/facts.mid_century_ads_advertising_from_the_mad_men_era.htm
Edice: Historie reklamy / Reklama

Gleaned from thousands of images, this companion set of books offers the best of American print advertising in the age of the “Big Idea.” At the height of American consumerism magazines were flooded with clever campaigns selling everything from girdles to guns. These optimistic indicators paint a fascinating picture of the colorful capitalism that dominated the spirit of the 1950s and 60s, as concerns about the Cold War gave way to the carefree booze-and-cigarettes Mad Men era. Also included is a wide range of significant advertising campaigns from both eras, giving insight into the zeitgeist of the period. Bursting with fresh, crisp colors, these ads have been digitally mastered to look as bright and new as the day they first hit newsstands.

The editor:
Cultural anthropologist and graphic design historian Jim Heimann is Executive Editor for TASCHEN America, and author of numerous books on architecture, pop culture, and the history of the West Coast, Los Angeles, and Hollywood. His unrivaled private collection of ephemera has been featured in museum exhibitions around the world and dozens of books.

The contributing author:
Steven Heller is the co-chair of the School of Visual Arts MFA Designer as Author Program. For 33 years he was an art director for The New York Times, and currently writes the "Visuals" column for The New York Times Book Review. He is the author of 120 books on graphic design, illustration, and satiric art.

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

V distribuci

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy