V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


How to use graphic design to sell things, explain things, make things look better, make people laugh, make people cry, and (every once in a while) change the world

 Revised and expanded edition

How to use graphic design to sell things, explain things, make things look better, make people laugh, make people cry, and (every once in a while) change the world
vyprodáno
Internetová cena: 1 072,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 1 340,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky
Vazba: pevná
Počet stran: 352
Formát: 24,5 x 25,4 cm
ISBN/EAN: 9780500296189
Nakladatel: Thames & Hudson
Rok vydání: 2021
Edice: Grafický design / Design

A revised and expanded edition of Michael Bierut’s classic monograph, featuring six new projects and using examples from a portfolio spanning his full career to date
Protégé of design legend Massimo Vignelli and partner in the New York office of the international design firm Pentagram, Michael Bierut has had one of the most varied careers of any living graphic designer. The projects he presents in this book illustrate the breadth of activity that graphic design encompasses today, his goal being to demonstrate not a single ideology, but the enthusiastically eclectic approach that has been a hallmark of his career.

Each project is told in Bierut’s own entertaining voice and shown through historic images, preliminary drawings (including full-size reproductions of the notebooks he has maintained for over thirty-five years), working models and rejected alternatives, as well as the finished work. Along the way, he provides insights into the creative process, his working life, his relationship with clients, and the struggles that any design professional faces in bringing innovative ideas to the world today.

This revised and expanded edition of Bierut’s bestselling monograph features new projects for major clients, such as Mastercard and The Poetry Foundation. Inspiring, informative and authoritative, How to... is a bible of graphic design ideas.

With 833 illustrations in colour

Review

'(An) insight into an illustrious career spanning every aspect of graphic design' - Creative Review

About the Author

Michael Bierut’s career spans every genre of graphic design, from books and posters to packaging and signage, for a broad range of clients. He has won hundreds of design awards and his work is represented in the permanent collections of the Museum of Modern Art and the Metropolitan Museum of Art in New York. Bierut is both a senior critic at Yale’s School of Art and a fellow of its School of Management.

ukkázka z knihy #1 ukkázka z knihy #2 ukkázka z knihy #3 ukkázka z knihy #4 ukkázka z knihy #5 ukkázka z knihy #6 ukkázka z knihy #7 ukkázka z knihy #8 ukkázka z knihy #9 ukkázka z knihy #10 ukkázka z knihy #11 ukkázka z knihy #12

 

Další knihy od tohoto autora

How to use graphic design to sell things, explain things, make things look better, make people laugh, make people cry, and (every once in a while) change the world

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

V distribuci

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy